Begravning i tv?

Familjen vill att hennes begravning ska visas i tv? Va? Familjen? Är det inte media som vill det? Nehej det var visst familjen?!?!
Är inte det att ta i lite? Vill de inte ha den sista stunden med deras dotter ensamma och inte med hela mediasverige? Nu handlar det ju inte längre om att visa hur fel det är med våld mot barn, utan bara om flickan (jag kan inte förmå mig att skriva hennes namn, för jag kände henne inte) och hennes familj...
Att visa hennes begravning i tv förändrar ingenting, istället kan vi lära oss av det fruktansvärda som hänt för framtiden, så att det inte händer igen. Det som har hänt har redan hänt och kan inte ändras.
Tänk också på flickan själv, hade hon velat allt det här??

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1190539.svd




Nu måste jag börja packa..  Tänker på Erik, Elin och Olivia idag...

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback