Hamburg, Berlin eller Stockholm?

Jag fick mejl från mamman i min familj igår och de vill att jag kommer ner runt 28-29 juli. Det enda problemet när man bor i avgrunden är avstånden till flygplatserna.
För min del vill jag helst flyga ner från Oslo eftersom den flygplatsen "bara" är 15 mil bor. Arlanda ligger 40 mil bort...

Det finns tre alternativ:
Flyg Oslo - Hamburg. Tåg Hamburg - Hannover
Flyg Oslo - Berlin. Tåg Berlin - Hannover
Flyg Oslo - Stockholm. Flyg Stockholm - Hannover.

För mig känns inte flyg mellan Oslo och Stockholm som ett alternativ, tåg i så fall, men då måste man ju ta sig mellan centralen och Arlanda och då är avståndet fortfarande 40 mil. Men frågan är om man hellre åker tåg i Sverige eller Tyskland? Är de tyska tågen lika försenade som de svenska? Mellan Stockholm och Karlstad är det ju ALLTID flera timmars förseningar.

Har ingen aning om vad som är bäst...

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback