Teoriprov, ett minnesvärt prov

Jaha då har man skrivit teorin. Vilken dag säger jag bara, den är inte slut än heller.... Och det finns en anledning till att jag placerar den under kategorin "Familjen Eriksson", hehe

Som alltid när något stort sker i den här familjen så slutar det nästan i katastrof innan, samma sak idag. Imorse slängde jag mig med bussen fast jag hade sovmorgon och väl i skolan inser jag att jag kanske inte hinner få någon mat innan provet!!!
Det finns tre alternativ: Äta fisk i skolan, no way! Äta på Torsby, kanske. Gå hem, vara hemma klockan tolv och slänga i sig en smörgås då. Valet var ganska enkelt, äta på Torsby så när psykologin är slut slänger jag och Emma oss iväg till La Strada (den som ligger längst bort i Torsby naturligtvis) för att äta sallad.
För sallad måste ju gå fortare än att göra en pizza och vi har lite bråttom eftersom vi ska åka vid tolv... De som satt vid bordet bredvid kom fem minuter efter oss de fick sina pizzor före vi fick våra sallader!!!

Vi fick i alla fall maten och klockan tolv skulle vi åka, klockan fem över tolv slänger vi ihop våra halvätna tallrikar och får i princip springa upp till skolan. Till råga på allt har Ticka börjat valpa och ingen kan skjutsa mig till Sunne så morfar och mormor har fått uppdraget. Vilket naturligtvis resulterar i att de inte har någon mobiltelefon eftersom morfar aldrig använder den (och min funkar ju inte så fort man drar ur sladden ur väggen...).
Mormor och morfar hade suttit och väntat på mig utanför biblioteket i en halvtimma!!! De hade till och med gått in dit och ringt hem för att fråga om jag var där och väntade. Då blev ju naturligtvis mamma och pappa irriterade på att jag inte var där jag skulle (igen) och som dessutom hade Ticka som höll på att valpa...

Hursomhelst hann jag ikapp m & m och vi åkte ner mot Sunne. Jag kan säga att så fort har aldrig den lilla Hondan gått, någonsin, haha. Dessutom hade de en livlig diskussion i bilen angående mobiltelefoner. Och morfars ständiga "Dä orner säj" och "Dä ä ingen fara". Jag tror det tog tio minuter att komma till Stöpafors xP Väl i Sunne lyckades vi hamna i alla rödljus som finns och sen irrade vi omkring i Brårud (mitt lokalsinne) innan vi var framme. Jag hann sätta mig ner precis innan de ropade in oss, haha.

När jag väl satt vid datorn var jag kissnödig eftersom jag inte hann gå på toa, törstig eftersom jag inte hade druckit tillräckligt med vatten till sallande och hade magknip eftersom det var så otroligt mycket dressing på salladen, haha. Men jag klarade det!!!! Wohoo!! 60 poäng av 65! Och inte en enda räkningsfråga, tack och lov!!!

Mormor och morfar kom tillbaka och påvägen tillbaka kände jag mig definitivt mer avslappnad än på vägen dit... :S Jag lyssnade på Håkan Hellström och fick ett päron av mormor :P
När vi kom hem hade Ticka fått fyra valpar som nu blivit sex stycken.

Ikväll ska vi ha konsert inför Skottlandsresan och det ska bli så himla skönt! Nu är jag verkligen värd en resa!! Haha!!!

image15

Ska lägga upp bilder på Tickas valpar någon gång, men inte nu, tror inte de blir så gärna vill ha en kamera i ansiktet nu :P

Kommentarer
Postat av: Emma

GRATTIS GRATTIS ;)

2008-04-25 @ 19:38:16

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback