Endlich zu Ende!

Jo lugn Erik, jag ska fortsätta blogga, hehe.

Bara kanske inte lika mycket och detaljerat de närmsta veckorna, men lusten att skriva kommer säkert snart tillbaka igen!

Men så har jag en otroligt bra nyhet:

MIN TYSKA KURS IST ZU ENDE!!!! Alltså min tyska kurs är slut!! Jag är så otroligt lycklig att jag hoppar i taket!!! Wohooo!!! Aldrig mer Volkshochschule!! Bläää!!

Jag var med Denise idag och åt japansk mat på Ernst-August, åt med pinnar för första gången, haha. Sen åkte till List och städade Mortens dagis. Haha, jaa jag gjorde jättemycket! *Host host*


Ibland blir det bara att man tar efter tyska ord, ord som är enklare på tyska.. T.ex. idag kom jag inte på vad det svenska ordet för "Steckdose" var, vilket är uttag, eluttag alltså. Jag sa "Men varför har dom inte säkrat Steckdosorna.." haha. Samma sak med Laterne, jag lovar er, i framtiden kommer jag säga laterne till gatlyktorna, det går bara inte in i hjärnan att det heter gatlyckta, laterne kommer automatiskt men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur O har tjatat om dessa laternor hela långa hösten och nu i vinter också.

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback