Eller inte...

Okej det kanske inte var en så dålig dag ändå...

För jag fick precis ett mejl från Gunda, mamman i au-pair familjen och hon har bokat/hyrt/ansökt vad man nu ska kalla det, ett rum till mig!! :D :D Det är inte i en studentkorridor utan i ett Wohngemeinschaft, vet inte riktigt hur jag ska översätta det till svenska... Men ja, en lägenhet där två andra tjejer bor som läser på veterinärer, de hyr sina rum också och vi har lägenheten tillsammans, det bästa jag kunde komma på som översättning, applåder Mli, tyska kommer gå alldeles utmärkt att översätta i fortsättningen!

I alla fall ligger det fem minuter från familjens lägenhet, en minut till spårvagnen, bra för otränade jag (familjen tar alltid cykeln, sa de, vi kan ju göra en kompromiss där). Jag har telefon och Internet, haha, då kanske jag inte behöver oroa mig för täck-problemet längre xP
Ja vad ska man mer säga om det, precis som en lägenhet med två andra tyska tjejer, Mona och Hannah. De har tre hundar också, perfekt :D :D :D Så behöver jag inte sakna alla här alldeles för mycket (:
Jag längtar verkligen jättemycket!!

Och jag tycker det är jättekul att få bo i en annan lägenhet än familjen, då har man ju lite för sig själv och kan dra sig tillbaka. Hoppas jag får bilder snart, ska skicka ett mejl till tjejerna idag (: (:
Kan det inte bli 28 juli snart? Eller nej förresten, vi ska ta studenten och på festival innan :D :D Och körkortet känns inte lika pressande längre, ÄNTLIGEN!!!!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback