100 dagar

Idag har jag varit i Tyskland i 100 dagar! Det firar jag med att åka upp till Denise på min lediga tid mitt på dagen. Vi ska laga mat, vi hade hoppats på tacos men under mina 100 dagar här nere har jag inte sett några tacosgrejer i affärerna så långt ögat kan nå... Typiskt...
Förut var jag trött på det, nu skulle jag gärna vilja äta det, hehe.

Igår var jag och O på musikgruppen igen och vi gjorde lycktor (eller laternor som det heter på tyska). Nästa måndag ska nämligen alla barn gå med sina lycktor genom sitt område i stan och sjunga en massa låtar. Jag tycker det ska bli spännande att se, det får vara som ersättning för att jag missade allahelgona hemma, haha.
Och jag slapp tyskan igår, underbart!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, vad gulligt :) Med alla barn som går runt och sjunger :)

Jag får skicka ner ett tacco-pack åt dig :D Haha :D Det kanske blir lite mosigt men haha :D

2008-11-05 @ 09:01:50
Postat av: Sandra

ja! xD äsch vafan, ska väl ändå tuggas? :D

2008-11-05 @ 17:46:06
Postat av: Granis

Japp ett stick i armen =D

2008-11-05 @ 22:20:10
URL: http://granis.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej, jag är oxå au-pair i Berlin, har varit här i 2 veckor nu. Känner inga här typ, min tyska kurs har inte börjat än, den börjar den 1 december. Ahja, om du har lust att hitta på något kan du väl maila? Så kanske vi kan göra något likande tacos, för saknar det med, och de svenska kanelbullarna :)

Tack!

2009-10-09 @ 21:58:26

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback