Ännu en del av Tysklands historia

När man bor i ett annat land under en lång tid får man information om landets historia vare sig man vill det eller inte, och man blir mer insatt i vad som har hänt och hur människorna när.
Jag har precis nu fått reda på vad "Katastrofen i Eschede" innebar. Och jag har bara ett ord: FY FAN!!!! Kan dock inte minnas att det hände, trots att jag var nio år.. (Jag var ganska bra på att följa nyheter när jag var liten).
Försökte först läsa på tyska men det var lite svårt, började istället läsa på svenska och det var rörigt även då...

Det som är ännu värre är att Eschede ligger mellan Hannover och Hamburg, det ligger faktiskt bara typ tre mil från Hannover! Och mina värdföräldrar åker den där vägen med samma tåg flera gånger i veckan!!!! FYYYY!!!! Usch!!!!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback