Första advent! Julmarknaden har öppnat!

Har inte orkat skriva de senaste dagarna, hehe.

Igår jobbade jag hela dagen. Fick en chokladkalender av M, han satte fingret i vädret och sa viktigt "Men bara en om dagen, vet du" hahaha! Sist jag ägde en chokladkalender måste vara säkert tio år sen, men jag tycker faktiskt jag är värd en i år, haha!
På eftermiddagen var jag, G och O till ålderdomshemmet som ligger precis bredvid mig, eller ja, det ligger bredvid stationen, visste inte att det var ett ålderdomshem förut.
I alla fall hade de en liten julmarknad där, vi visste inte hur stor den var men när vi närmade oss sa G: "Åh, Emelie. Det står ett litet tält därborta, det kanske är julmarknaden".

På kvällen åkte jag och träffade Denise och vi gick på stan. Affärerna hade öppet till midnatt så vi gick omkring där, gick på café och tittade i affärerna.
När jag kom hem satt jag och pratade med Amanda tills klockan var halv fyra! Haha, övertrötta var vi!


Idag skulle vi ner på julmarknaden eftersom det är första advent. Julmarknaden pågår tills 22 december. I alla fall hamnade vi först på Pizza Hut och sen på informationen på Hauptbahnhof, Denise skulle kolla upp hur mycket det kostade att åka tåg till Graz i Österrike.
När hon såg priset och informatören sa att imorgon kan de vara slut, ja då var vi tvugna upp till Buchholz och föra över pengar, haha.
Sen ner till stan tillbaka, hämta pengar, sen biljetter och SEN till julmarknaden.

Vi började klockan tre och var på marknaden halv sex, haha! Men mysigt var det! Definitivt nått annat än skyltsöndagen hemma! Kallt dock, kan inte minnas att det var så kallt hemma förra året när vi stod och sålde!
Imorgon ska vi ner tillbaka för Denise ska köpa en mössa, och då ska vi ha med kamerorna!

Nu ska jag titta på "Mogadishu" på tv:n. Det handlar om ett Lufthansaflygplan som blev kapat 1977, haha, jaaa nu måste vara sååå förvånade nu, hahahaha!

Imorgon är det första december! Jag har bara ett ord för det: REDAN?!?!??

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback