Inget Berlin idag

Åhh!! Jag trivs jättebra här i Tyskland nu!! Allting känns verkligen underbart här!! Nästa helg ska jag till Amanda i Oldenburg och sova över där. G har tagit fram den billigaste biljetten åt mig. Dessutom ska jag och Amanda till svenska föreningen i Bremen och gå på lucia.
Visserligen 6 december, men ändå.

Funderar på att lussa för familjen den 13 december!! Det finns ju pepparkakor och lussekatter på Ikea (hoppas jag, i alla fall lussekatter). och sen får jag köpa lite glitter och ljus och sätta på mig min vita tröja och sjunga!! Åhhh va kul! Jag längtar så!!
G visste inte vad lucia var så jag fick förklara det för henne, glömde bort att de inte visste det. Haha berättade också hur det gick för Gunilla, Per-Olov och Jenny förra året när de skulle lussa för Jan och Mareike, hahaha!


Hit skulle vi ha åkt idag egentligen, till Berlin. Men O är riktigt, riktigt sjuk, jätteförkyld och har halsfluss. Usch, min stackars lilla O. Så vi stannade hemma. Så idag var jag med till doktorn i Tyskland! En privat liten klinik. G ringde och beställde tid, gissa om jag blev förvånad när hon efter två minuter kom in och sa "Japp, klockan tolv ska vi dit!".
Första tanken var "Va? Idag?", och sen "Men hur kunde det gå så fort?!"
Sorry nu, men i Sverige får man ju vänta i evigheter! Säkert en halvtimme för att överhuvudtaget få prata med nån, och när man sen får en tid, ja det kan ju variera...
Jaja, nog om Sverige nu.

Ska njuta av tiden innan jag åker till Sverige nu. Tre och en halv vecka, första advent på söndag, måste köpa en adventsljusstake (nej ingen elektrisk). G och M betalar den nämligen åt mig!!


Här skulle vi egentligen ha varit idag, nu får vi se när det bli nästa gång

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltså, luciandet för Jan och Mareike var ju bara bäst! xD hahah ! tror jag döör :D:D

2008-11-26 @ 22:21:42
Postat av: Jenny

Kommer aldrig att glömma när vi skulle lussa för jan och mareike XD Vi möttes av Jan i dörren med sån där svart polis-ficklampa i högsta hugg att slå till!! XDXD Undra vem som var räddast? :D

2008-11-26 @ 22:46:38

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback