Kakbak och judoträning

Glömde ju skriva igår om vårt kakbak, haha, ni trodde väl inte att det gick felfritt när jag var med? Haha! Jag gjorde naturligtvis sconessmeten omvänd, Denise glömde ha ströbröd i sockerkaksformen, kladdkakan däremot gick bra.
Men sconsen blev jättesöndersmulade och Denise och Christina (hennes moster som hon bor hos) höll på att bryta ihop när vi skulle äta den, och stackars Basti förstod ingenting eftersom vi sagt allt på svenska!! Sockerkakan fick vi ju inte ur formen utan att i princip slå sönder den.
Så skulle vi ha grädde till kladdkakan och det enda som fanns i kylen var Kochsahne, alltså typ matgrädde. Efter tio minuters vispande såg det ut som youghurt! Haha, gott var det inte heller!

Idag har jag i alla fall varit sjuk från tyskan, eller nja, det var jag väl inte. Men jag var med Denise på judo vid Lister Meile. Har dessutom packat ihop sakerna nu, imorgon hämtar de nämligen upp mig med en minibuss och sen ska jag äntligen få åka på en riktig autobahn.
Jag har nämligen blivit dumförklarad varje gång lantis Mli har frågat "Är det här Autobahn" och varje gång får jag till svar "Öhh.... Näää... Det här är Bundesweg" (Riksväg). Jag fattar inte, i mina ögon är ju vägen enorm... Så är det bara en futtig liten riksväg... Jaja, imorgon får jag se hur stor Autobahn är, haha!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Haha, Autobahn är stoooooor väg! ;) Har bara åkt där en gång, men jo, den är stor.

2008-11-18 @ 23:57:57
URL: http://www.kettilsdotter.se
Postat av: Sandra

Men gud, bakar du ngn gång och de blir felfritt? xD haha :D

2008-11-21 @ 10:25:06

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback