Vi få scheee

Har kommit på några julklappar nu i alla fall! Och när jag gick hem idag sjöng jag lucialåtar!! Lucia, lucia!! Det MÅSTE finnas lussekatter på Ikea!

Idag hade vi middagsbjudning. Prästen som vi grillade hos i somras kom till oss med sin familj och vi åt spätzle och någon sås med kött i. Spätzle är jättegott, men det ska vara M som har lagat dom, annars är det inte samma sak, hehe! Den familjen är jättetrevlig och G sa att jag fick gå hem när jag ville, men jag ville inte gå hem.
De har två barn som är tio och sju. Hon som är tio är som att prata med någon jämnårig! Hon är otroligt smart och jag glömde nästan bort ibland att hon bara är tio år, för vi pratade om svenska och tyska skolsystemen, vädret i Hannover respektive Sverige, och en massa annat.
Dessutom behövde jag ju inte jobba eftersom O lekte för fulla muggar med sjuåringen, soft, haha!

Nu ska jag hoppas på att snart kunna prata med Amanda! Eller om jag ska ringa och höra vad Emma har för sig där hemma i Sverige... Eller nån annan kanske, vi få scheeeee (läs det på torsbymål).

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback