Glass och klippning, tänk vad det finns på Hauptbahnhof på en söndag!

Tyskland; röd dag = död dag

Ojoj, idag har jag varit flitig ska ni veta, regn hela dagen så jag satt inne och gjorde betydligt mer läxor än vad som behövs *stolt*
Eftersom att skriva är det man lär sig ett språk bäst genom så har jag skrivit, skrivit och åter skrivit idag. Översätt en massa svenska texter till tyska osv.

På kvällen ringde Denise och ville bjuda mig på glass på Hauptbahnhof eftersom jag fyllt år :) Så vi åt de berömda glassarna igen! Den här gången tog jag en Hawaiibägare med annanas och en massa glass, Denise tog en med jordgubb. Sen fick vi verkligen en impuls så Denise gick till frisören mittemot glassbaren och klippte sig!
Och där kan vi snacka om förvandling ;) Nästan allt hår försvann, i alla fall på längden, men det blev jättesnyggt!! Imorgon förmiddag ska jag till Marienstrasse och klippa mig. Det var billigare där ;P Tror redan jag vet hur jag ska klippa mig, skönt ska det bli!!

Nu har jag suttit och pratat med Mona i nästan en timme, gillar kvällarna och morgnarna när man äter frukost och kvällsmat när man sitter och pratar. Och jag kan säga, nu pratar jag uteslutet tyska, även med henne! Det är bara att komma över det där hindret att börja prata, sen går det jättefort.

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback