Julbelysningen är uppe!

Det är bättre idag, åtminstone med min Sverigelängtan.

Trodde egentligen jag skulle jobba heldag med O idag, men eftersom G är sjuk kunde hon inte operera tanden så hon blev hemma. Så jag hade bara halvdag idag och det kändes väldigt skönt måste jag säga.

Jag var inne i stan och köpte vinterskor och lite mer scrapbooking saker och nu har jag gjort framsidan på albumet och jag vet inte om jag är sådär direkt super nöjd... men men, det är första försöket :P Kan ju inte bli det bästa.
Äter världens godaste bröd just nu med salami och till efterrätt blir det ananas!!
Det har jag lärt mig älska här nere!

Nu kom jag även på mig själv idag med att jag har slutat tänka om Euro till kronor när jag handlar. Igår var det ett fotoalbum och en lypsyl. Idag var det ett par skor (9,95€ snacka om kap!!).
Däremot ringde det ändå varningsklockor i mitt huvud när jag såg en kille med svart jacka på tunnelbanan och jag tog förgivet att han hade en fristadjacka på sig! O.o ahhh!
Det var en Audijacka ;)

I stan hade de satt upp julbelysning!!! Det är den 27 oktober!! Ahh jag blir galen! Och i affärerna kan man verkligen köpa allt som hör till julen! Servetter, prydnader, godis, allt! Och julpappren finns när man ska köpa presenter! Gaahh!
Har lyssnat lite på P3 dokumentär idag, saknar P3 mycket! Tur att webradio finns! Men jag saknar det i mp3:n! Hemma hörde jag mer på P3 i mp3:n än på musik...
Kommer ihåg när vi åkte till Arlanda och jag lyssnade på det och tänkte på att det är sista gången på länge som jag kan höra Olle & Martina (morgonpasset) i mp3:n.

Buhuuu!
Sverige eller Tyskland? Just nu är jag jättekluven. Jag vill vara i båda länderna. Kan man inte vara i båda samtidigt?!


Min station med bagaren till vänster i bild

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha xD beware of the black jackets! :D

2008-10-27 @ 19:39:51
Postat av: Nidia

sympatikramar till dig gumman! jag förstår att du inte riktigt kan veta var du känner dig mest hemma. men du, du behöver inte bestämma dig än, och om inte annat så kan man faktiskt ändra sig=) det där brödet du åt skulle jag vilja ha btw! jag skulle köpa nybakat bröd på ica men det kändes då inget vidare nybakat:( ja jag vet, jäkla julhyster, fan inte ens november än! ja ja så e de! kram kram

2008-10-27 @ 20:19:10
URL: http://gulletussa.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja, nu är det jul igen.. typ, i alla fall har snön kommit till Torsby och man kan ju inte hjälpa att man får liiiiiite av den SÅ välkända julkänslan då. :P

2008-10-30 @ 20:56:47

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback