Otursdag?

Vaddå långa och komplicerade namn? Det är väl samma sak med en svensk plats som Åkersstyckebruk. Det är långt. Men vi är svenskar och kan svenska så vi ser det inte som långt, eftersom vi vet vad allt betyder.
Det är samma sak med Vahrenwalderstrasse. Jag vet vad det betyder och läser det inte jfoewjfoisjfiow utan Vahren - walder - strasse. Hur enkelt som helst ju :P

Något besök i Buchholz blev det inte idag. För det första när jag skulle åka dit gällde inte mitt kort. Och nu i Hannover rekommenderar jag inte att planka. Det är en stor mässa här nu (märks för det är folk i massor) därför kontrollerar dom som f*n på tunnelbanorna och bussar, så jag vågade INTE åka utan biljett.
Korkade jag köpte en biljett för en zon. Buchholz ligger i zon två.
Så vid Denise tunnelbanestation, Spannhagengarten (haha för att retas, hahaha. Men jag läser det Spann - hagen - garten). gick jag av för att köpa en ny biljett. Mitt kontokort funkade tydligen inte och jag hade inga kontanter på mig...
Ringde Denise som kom fort som attan på sin cykel, vi åt glass och sen fick jag åka tillbaka till stan när mitt kort började gälla.
Affären på Hildesheimerstrasse fanns inte heller. Morr... Min croissaint var torr och tunnelbanan åkte iväg framför näsan på mig. Dagen var verkligen räddad ;)

Imorgon blir det i alla fall Buchholz med Denise och Morten. Freu mich sehr ;)



Haha var bara tvungen att lägga till också, för ett år sen var vi på hockey! Fråga mig inte varför jag minns det eller varför jag överhuvudtaget reflekterar över det. Det bara fanns där i huvet nu, haha!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sånna där saker brukar jag också komma ihåg, helt utan anledning :P Alla blir jättesura, och ba: varför kommer du ihåg sånt?! Och det undrar jag också, för saker som jag behöver komma ihåg, blir som bortblåsta.

2008-10-23 @ 10:37:27
Postat av: Emelie

Jag vet, och hockey SKA jag ju egentligen inte komma ihåg eftersom jag numera hatar det. Eller ja, ibland kan jag ju inte hålla mig ifrån ämnet ändå xP Och inte låta bli att hata Brynäs i alla fall xP

2008-10-23 @ 14:08:41
URL: http://eemmelie.blogg.se/

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback