Tillbaks på plats igen

Nu är vi tillbaka från Berlin. Vi kom egentligen tillbaka igår kväll eftersom jag inte ville stanna kvar. Kändes inte särskilt roligt att säga att jag inte ville stanna eftersom dom lagt upp nästan ett program för vad de skulle visa mig och tagit ledigt en hel dag... Men men...

Idag har jag jobbat som vanligt på förmiddagen och nu på eftermiddagen är jag ledig, hela dagen imorgon också. Nu har O helt plötsligt börjat säga hela meningar på svenska. Visserligen som han härmar från mig men ändå.
"Vad är det?" och "Nu åker 'an" "Den lejon trött". Ja, med "Den" menar jag inte det svenska "den" utan det tyska "dEEEEn" det är artikel och O säger oftast fel artikel på orden och då använder han alltid "den", och alltså även i svenskan ;) Men huvudsaken är att han säger saker i alla fall.
M och G har nu fått mer och mer "vad betyder det" blickar när O står och ropar någonting på svenska. Haha! Sopbilen, brandbilen och haha, det är jättekul att höra!

Ikväll ska jag och Denise träffa Robin, Sebastian och Björn igen som vi träffade förra helgen tillsammans med Louise. Först ska vi till Emepelde där Robin bor och sen åker vi upp till Hauptbahnhof igen. Hoppas det blir lika roligt som förra helgen :P Sa till Mona att jag inte skulle vara borta så länge, men det blev lite längre än jag tänkte, haha. Nu ska jag springa ner till bagaren (ligger direkt bredvid vårt hus, lyx om nått) och köpa lite bröd för mitt är slut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha'et se kul ikväll :)

2008-10-17 @ 16:21:08
Postat av: Emelie

Tack se mykk! :P

2008-10-17 @ 16:29:16
URL: http://eemmelie.blogg.se/

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback