Sverige!

Blä vad jag vill till Sverige nu. Höll på att börja gråta när jag såg en trailer med Håkan Hellström på svt:s webtv. Det går upp och ner nu. Ibland tänker jag att jag trivs jättebra här och lätt skulle kunna stanna, och med stanna menar jag efter det här året. Men ibland tänker jag "Neeeej, aldrig i livet att jag stannar, jag ska tillbaka till Sverige!!".
Det går upp och ner från timme till timme, inte från dag till dag. På en dag kan jag ändra mig hur många gånger som helst från "Jag vill stanna" till "Jag vill till Sverige".

Och jag poängterar verkligen Sverige och inte Värmland.

Just nu är dessutom min kära farbror, Kenneth i Tyskland. Fortfarande 60 mil bort, men ändå i Tyskland, i Stralsund.


Sverige, Sverige, Sverige.

Jag vet att perioden tre - fyra månader är det jättemånga au-pairer som känner såhär, att de bara vill packa och åka hem. Men jag vet att det kommer gå över och då har jag min jobbiga period gjord. Jag har redan gjort en fjärdedel av min tid här...


Kollsberg den 24 juli, fyra dagar innan jag åkte. Det var sist jag såg Jenny och Sandra, och det var så det såg ut sist jag befann mig i Sverige.


Velen


Det var så himla varmt...


Min papps och Jenny i Karlstad den 22 juli när jag köpte resväskan för hitresan.


Tuva och Fanny på Heberg i mars 2008


Erik och en Smilla valp, 10 juli 2008

Fast om jag fick bestämma så skulle alla vara här istället för i Värmland.
Bilder från Skottland orkar jag fortfarande inte titta på, det var den roligaste resan jag gjort och då saknar jag den bara.

Det är 56 dagar tills jag åker till Sverige, jag har varit här i 90 dagar nu.
Trackback