Zoo och värmebölja och fly media

Ja jag lovar er, nu är det säkert 17 grader ute... Fick ta av mig jackan när jag skulle cykla hem halv åtta idag... Och när vi var på zoo fick O gå omkring med solhatt och enligt väderleksrapporten var det 21 grader här idag.
Höhöhöhahaha!!

Som sagt, jag och O var på zoo idag och vi såg det ena och det andra. När vi kom tillbaka hade jag dukat fram kvällsmat för att vi skulle äta och det var så roligt för O knäppte händerna, lutade sig fram mot mig på bordet och sa "So Emelie, los geht's" (Så Emelie, nu kan vi börja äta).
En annan sak är att gatlyckta heter Laterne på tyska. Och av någon anledning så kan jag inte säga gatlyckta längre utan hela tiden säger jag Laterne. "Titta Laternorna lyser" (Ja, jag har till och med gjort om den till bestämd form i plural på svenska, av ett tyskt ord!).
Men Laterne är mycket enklare att säga. Jag gör precis som O, säger helst det ord som är lättast. För ibland när barn som är tvåspråkiga väljer ord säger de ordet på det språket som det är lättast att säga.
Varm är ett sånt ord, på tyska heter det Heiss. Då väljer de oftast Heiss eftersom det är lättare än "varm". Jaja, nog svammel här.

I alla fall, i Tyskland finns en tidning som heter Bild Zeitung. Den är i stil med Se & Hör fast ser ut med som Aftonbladet. Ni fattar. De ville komma idag till vår lekpark och fotografera barn där eftersom det finns glasskärvor och kakelskärvor under träden. Någon i vårt område har anmält det till någon myndighet för att ta bort det men myndigheten vill inte göra det. Så nu hamnade det i tidningen.
De ville dessutom ha en kommentar av G. Och en bild av barn och föräldrar. G ville inte att O skulle vara med i en skvallertidning, och det vill inte jag heller. Så vi flydde fältet ;P

I alla fall pustade jag ut över att slippa det, och när vi kommer till zoo står ett tv-team där direkt när vi kommer in! Haha, jag tar O i handen och flyr medierna en gång till! ;P Ett tag kunde jag nästan identifiera mig med kändisar! Hahah!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback