Att befinna sig utanför Sveriges gränser en lång tid

Ja jag bara säger det, hur mycket kan egentligen inträffa på sju och en halv vecka utanför Sveriges gränser?! Tydligen mycket! Hela körkortssystemet verkar vara omgjort, priserna ändrade, och dessutom har de nu ändrat hastighetsgränserna i Sverige?! När i hela friden bestämde de det?! Inte så länge jag var hemma i alla fall!! Och varför??
Okej, jag förstår väl att är man borta i ett år är det självklart att mycket kommer förändras. Men jag har helt enkelt inte vant mig vid det, att när man kommer hem är inte allting exakt som när man lämnade det.
T.ex. har jag länge trott att åker jag hem på sekunden är det så varmt som det var när jag åkte och vi kan åka och bada osv.
Egentligen vet jag ju att det inte är så, men det går inte in. Nu är det lättare att förstå när det börjar bli kallare och höstigare här, men ändå.
Ibland funderar man på vad som egentligen väntar på mig när jag kommer till Torsby igen...

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback