Diepholz - Münster

Fredag var vi i Diepholz och G:s föräldrar var hemma.


Deras trädgård var en dröm för mamma ^^ Fanns inte en kvadratcentimeter gräs utan allt var plantage. Var kanske inte så fint nu mot höstkanten men på våren och försommaren är det nog jättefint! Det här var framsidan, vid deras garageuppfart.


Från tåget fick jag ingen bra bild på landskapet kring Niedersachsen, men den här bilden är tagen när G och hennes föräldrar var på begravningen och jag tog en sovpromenad med O.
Det är bara några meter från gränsen till Nordrhein-Westfalen och blicken är över Niedersachsen. Gränsen mellan landskapen gick vid ett berg så man kunde se gränsen långt ifrån


Här är Lemförde och lite Niedersachiskt landskap. Lemförde var platsen där begravningen var och det bor kanske 2000 personer där, alltså ungefär som Bodafors. Det hindrade mig dock inte från att gå vilse bland villorna ^^

På eftermiddagen tog vi tåget från Lemförde till Osnabrück, från Osnabrück till Münster. På det sistnämnda tåget fick jag uppleva en äkta sån tysk, som svenskarna föreställer sig att dom är. Sur, grinig och egoistisk.
"Das kann mann doch freundlich und nett sagen" (det kan man ju vänligt och trevligt säga) svarade hon när G sa att det var en kupé för barnfamiljer när hon satt där ensam som 70+
Hon hade nog ingen annan människa i världen som brydde sig om henne.

I Münster kom vi till familjen B som bodde i det snyggaste och enormaste huset jag sett! Det huset ska jag ha i mina ägor en dag, eller ja, det kan ju bli ett mål i alla fall xP
Kan säga att jag dreglade när jag gick genom de enorma ytorna och värre blev det ju inte av att de var väldigt intresserade av inredning xP

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback