Torsdag: Diepholz

På torsdag morgon skulle vi åka mot Diepholz där G:s föräldrar bor.

Först tog vi tåget mot Bremen, gick av i Bremen och tog tåget mot Osnabrück och gick av i Diepholz. Jag försökte fota det tyska landskapet från tåget men det gick inte så bra.

När vi kom till Diepholz fick vi gå till deras hus eftersom de själva var i Aachen med O:s kusiner.


Diepholz huvudgata. En tysk småstad med drygt 10 000 invånare. Vet inte vad jag ska jämföra det med, Vetlanda kanske?
Vi cyklade in och det var kallt, huset var också kallt. Jag satt med en filt och läste "Oskar och damen i rosa" som G:s mamma hade i bokhyllan. Fick den av henne när vi åkte :)
När G skulle iväg och hämta sina föräldrar på tågstationen klockan tio på kvällen startade inte bilen.. Hon fick gå till grannarna som satt i pyjamas och kollade på tv och fråga om de kunde hämta dom, hehe.

Kommentarer
Postat av: Angelica

hehe oej men vad spännande :D ne jag vet inte riktigt i spaninen jag får se hade velat till både spaninen och usa faktiskt :D hehe för att bättra på språket och bo internationellt ett tag :D testa ppå liksom:D

2008-09-01 @ 15:01:06
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå kusin! :D Det var ett tag sen jag hörde från dig nu :P Men det låter som du har det bra där nere. :) Själv har jag faktiskt gjort lite framsteg i sparandet till att hälsa på dig, för nu har jag faktiskt fått lite lön. :D

2008-09-01 @ 22:15:26

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback