Tyskt läxläsningssätt eller?

Jaa, idag har väl varit en dag som alla andra, om något regning kanske. Det regnade non stop hela dagen och jag hoppas verkligen det är bättre imorgon så man kan gå ut med O, annars blir han väldigt uppspelt.

På tyskakursen blir jag ibland så otroligt irriterad! Varför i hela helvete ska vi gå igenom läxorna efteråt?! Och då menar jag, vi får en läxa som är en helt ny sak vi inte gått igenom. Vi åker hem, gör läxan genom att gissa hur man gör, kommer tillbaka nästa gång och går igenom varför det blir så och så osv.
Jag blir så fruktansvärt irriterad! Eller så är det för att jag inte är van att ha fel hela tiden xP

Ohh jeee (tyskt uttryck xP) Kollar på musikkanalen och där har de en odubbad scen!!! Fram med historieboken!! Det är definitivt första gången jag ser det, alltså det var undertext!!! Hurrayyy!!

En sak till, tyskarna är mycket schystare, när jag skulle ta tunnelbanan tillbaka idag efter tyskakursen var det bara en vagn och jag stod i en änden av perrongen och tåget stannade i andra änden.
En man som gick ur vagnen stannade kvar i dörren för att jag skulle hinna med, sånt skulle aldrig inträffa i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Nidia

Hej, jag är väldigt dålig att kommentera men kul att höra hur du har det. (och ja dom har skyltat om så man blir ju nästan förvirrad när det står 80 på den där jäkla "90-skylten";p)

det verkar som ni får dåligt väder när vi äntligen fått fint väder, har varit strålande sol (och nidia har sklrt spenderat nästan hela dagen inomhus pga plugg m.m)! hmm, lite annorlunda läxförhör, men det är säkert bra på ngt vis;) take care! kram

2008-09-24 @ 00:05:47
URL: http://gulletussa.blogspot.com

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback