Vad ger egentligen svenskarna för intryck?!

Idag ska jag och O baka äppelpaj tills imorgon :D

Letade i receptböckerna länge efter något som jag ville äta imorgon (läs: som jag kunde baka). Först ville jag göra äppelkaka, men när jag kollade i deras svenska kokbok stod det att det skulle innehålla Akvavit O.o What?! Vad är det för äppelkaka egentligen?!
Till sist hittade jag recept i den tyska receptboken istället  som såg mer normalt ut xP

Så nu har jag letat genom affärerna efter havregryn och köpte en brezel mmmm.... (Är som barnen också, petar bort saltet, det smakar inte så gott xP)

Planerna för imorgon är ändrade. Vi stannar i Hannover och gör lite utflykter här, så på förmiddagen är jag nog hemma *blink blink*
M jobbade till klockan ett imorgon så vi kunde inte åka till Wolfsburg, G blev inte så glad när hon fick veta det igår, hon tyckte synd om mig ^^

Haha, jaja, men nu ska jag åka iväg med alla baksaker till O, han älskar ju allt som har med kök att göra så det ska bli intressant ^^

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback