Vierundzwanzig September Zweitausendacht

Haha, den som orkar läsa rubriken får tio cent xD

Idag var en heldag med O igen.

Vi var på kyrkans barntimmar (kallar det så, det är i församlingshemmet och vi sjunger och barnen leker så det är väl samma fast på tyskt vis), åt mat. Sov lite (eller O i alla fall, jag gjorde mina berömda tyska läxor), var ute på lekplatsen. Timmarna flyger verkligen fram!

Var väl inte bästa vädret, men åtminstone inte regn. Kan också upplysa om att jag har börjat äta korv igen! Korv i Sverige är ingen korv, det är bara skräp. Tyskarna kan göra korvar, så att till och med jag äter dom :P Och faktiskt är det gott, hehe!

M frågade i alla fall idag hur det var att vara här hos dom och om jag trivdes bra osv. Sen sa han att de hade tur som hittade mig och att O älskar mig! :D Fast att O älskar mig har han sagt många gånger. "O liebt seine Emelie", haha!

Har sett en sak på lekplatsen också. Om man t.ex. tar med sig en boll hemifrån till lekplatsen, är det inte okej att andra barn leker med den! Det är det väl i Sverige?
Okej, föräldrarna (eller varför skriver jag det, mammorna menar jag ju), blir väl inte arga eller så, men om ett annat barn skulle råka få tag på O:s boll och sen ska vi gå hem och jag hämtar tillbaka bollen blir de helt "Men oj, ursäkta, vi visste inte att det var eran boll".
Jag tycker att om jag har med någonting och O inte leker med det är det väl klart att andra barn får leka med dom? O använder dom ju inte?! Men när vi hade med bollar de första gångerna och någon annan tog dom tittade de andra mammorna på mig och frågade "Får hon ha den? Får hon ha den?"
JAAA VARFÖR INTE?!?!?!?! Herregud, vad är det som kan hända?! Få bakterier som tillhör ett annat hus på sig eller? (Ursäkta urspårningen där men ^^)
Men på dom verkar det som om jorden skulle gå under om någon annan använder den. Suck...

Haha, nu får vi väl bara hoppas att det verkligen inte är så i Sverige annars blir det ju jobbigt xP

Kommentarer
Postat av: Nidia

tio cent till mig tjejen;) men det kanske inte gills eftersom jag har läst tyska men ändå=P

2008-09-24 @ 22:29:34
URL: http://gulletussa.blogspot.com

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback