Zoo, Brezel och Jönköpingsfolk

Idag var en heldag med O.

Han sov när jag kom dit och han sov när M och G åkte iväg, dessutom hade han somnat klockan sex kvällen innan i Berlin så ingen hade hunnit säga till honom att jag skulle vara där.
Han sov närmare bestämt nonstop från sex på kvällen till halv åtta nästa morgon! :O Det LÄR vara rekord! Haha!

I alla fall var det bara lite tårar i början och sen började han prata på som vanligt och sen full fart.

Vi åkte iväg till zoo och kollade på djuren, de matade girafferna och gisses vilka tungor de har :O ;) Någonting som har blivit en favorit från Tyskland är Brezel. Kan inte förklara vad det är så ni får kolla på bilden :P Tycker dom är jättegoda i alla fall och det ska tydligen vara en sydtysk specialitet så jag åt några stycken i München. Idag köpte vi dessutom en "Riesenbrezel" på zoo (jättebrezel), O älskar nämligen också Brezel, så vi delade på den ;)

Vi åkte tillbaka och tro det eller ej, men på bussen när vi åkte till zoo var det en mamma med två barn med, jag hörde när hon pratade att hon inte var från Tyskland. När jag och O skulle åka hem igen med bussen var hon med även denna gången (hon hade också varit på Zoo xP) I alla fall var hon svensk!!! Från JÖNKÖPING!!!! xD xD xD  Hahahahaha!!!!

Jag och O åt mat, sen sov han middag och sen blev det lekparken igen.

Nu när jag skulle gå hem sa O "Nein, Emelie nicht zu Hause". Haha! Och när vi åt kvällsmat frågade G honom om han hade gråtit någonting.
Då svarade O högt och tydligt "JA, halbe Stunde" (Ja, en halvtimme)
hahaha!
Egentligen var det bara fem minuter, men det lät så roligt, det lät precis som om han visste den exakta tiden.

Blev inte överlycklig nu när jag kom tillbaka till lägenheten. Jag var i köket i två minuter och under den tiden har Basco hunnit rota fram min "Grüsse aus München" kaka och börjat tugga på den!!!
Jävla hund!!! Fast nu får jag en anledning att åka tillbaka till München ju :D :D Och det vill jag alltid! :D xP


Såhär SÅG den ut när jag var på vandrarhemmet i München, nu ser den lite annorlunda ut :P Dock inte helt demolerad

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback