Sverige är roligt ibland

Jag har gjort en upptäck! Svenska ekologiska ägg, är INTE ekologiska!! Idag har jag nämligen sett riktiga ekologiska ägg, nämligen de tyska! 
Halva hönan fanns i paketet, dessutom var två av äggen redan krossade. Vilket jag nu minns att M sa till mig att kolla första gången vi var och handlade... 


Sorry för dålig bild :P Men jag tog den med webcamen nu. Det mest krossade ägget sitter fast xP´

Har kommit på en rolig sak med Sverige som jag kunde skratta åt idag! Allting ska vara miljövänligt och Ica har börjat sälja Ekopåsarna gjorda av majs som är svindyra.
Hahahahaha!! VARFÖR gör ni inte som tyskarna?! Här finns knappt plastpåsar i affärerna att få tag på! Alla har nämligen med sig en egen påse hemifrån (idag även jag). Jag har en hel hög med tygpåsar här och det om något är väl miljövänligt i alla fall?!
Ibland skrattar man åt tyskarna och deras konstiga inställning till vissa saker, men ibland får man skratta åt svenskarna också xP

En sak jag överhuvudtaget inte alls förstod när jag kom hit var varför i hela friden man hade fönstren öppna när det var 18 grader ute och 19 grader inne. Why? Ingen skillnad överhuvudtaget i de redan iskalla husen och tyskarna själva går omkring i t-shirt i deras kalla hus.
Nu förstår jag varför, det handlar om luftombytet ^^ Nu lämnar jag därför alltid fönstren öppna när jag går härifrån för att ha lite bättre luft när jag kommer tillbaka.
Och nu sitter jag här med öppna fönster, ute är det kanske 19 grader, inne faktiskt 20 och jag sitter i t-shirt. Haha, man blir som man umgås xP

Dessutom skulle jag hänga upp tvätt nu på eftermiddagen, men när jag kom till tvättrummet hade jag ingen tvätt med mig xP Jag fick gå tillbaka och hämta den i tvättmaskinen xD

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback