DSDS på GLS


Gud va snygga vi är, hahahah! Fyyyy...!!!
Tal, jag och Tanja, den står i hallen i skolan eftersom DSDS (Tysklands idol) har deras första uttagning på skolan. Imorse när jag kom dit stod världens kö utanför och jag fattade ingenting, sen mötte jag kameramän, gubbar i headset, människor med alla möjliga tekniska grejer och skyltar.

Och hela tiden kom människor omkring med den sån "Idol-lapp" på sig, vilket nummer dom var, hahaha.


Ja här ser ni ett av femtio filmteam (kändes det som i alla fall), kunde inte låta bli att ta kort på dom från klassrummet, hahaha!

Nu ska jag snart ta och samla ihop grejorna och dra iväg mot Hauptbahnhof och sen åkta till Hannover!!! Jippiiiee!!
Min sista dag som tonåring, hahaha! Imorgon fyller jag 20!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Hej! stort GRAAATTTIS på födelsedagen :D försten, du var inte fram och provsjöng något? ;) ;)

2009-09-26 @ 16:13:17
Postat av: Nidia

Heej!:) jag har varit sämst på att läsa din blogg på sistone, men nu har jag läst och är uppdaterad;)



Tycker det verkar va en fin skola du går på och att ni hittar på mkt skoj!:) Att ni hinner o orka!!!



Ta hand om dig!

kram kram

2009-09-29 @ 21:40:28
Postat av: Granis

Sv: enligt pappa så behöver han inte va med på kursen för hans tillstånd gäller fortfarannde, men man måste ju hur som helst gå riskettan som är den nya kursen som är på 4 timmar:P men jag är inte helt säker på hur allt är så vågar inte svara riktigt

2009-10-03 @ 20:54:16
Postat av: jennie

svar:

Mhmm, den är läskig! :P

Naej, inte packat men har börjat plocka fram sånt som ska med. Men det är så svårt! Vill inte ha med för mycket, men inte heller komma på där nere att jag har med för lite. :P

Ska bara ha med en ryggsäck. Eller bara och bara, det är en 50 liters! :)

2009-10-05 @ 11:37:10
URL: http://eightfebruary.blogg.se/
Postat av: jennie

Haha, fast är inte så illa som det ser ut. x) Han och Ulf målade skägget med maskara. :D

2009-10-26 @ 22:50:01
URL: http://eightfebruary.blogg.se/
Postat av: Martina

Hejsan! Hittade din blogg via Google :) Har jag förstått saken rätt att du pluggar (eller pluggade?) tyska på GLS Språkskola i Prenzlauer Berg? Jag pluggar också tyska i Berlin (dock på en annan språkskola) men är intresserad av att höra lite om hur GLS är... Så om du vill får du mer än gärna dela med dig av dina erfarenheter av skolan! ;-) Viel spass in Berlin! :D

2009-11-13 @ 20:16:18
Postat av: Granis

http://www.alltombarn.se/foraldraliv/tonarsforaldrar-1.25400

2009-11-24 @ 17:28:13
Postat av: Andreas

Sv: Jag vet inte riktigt om alla har samma sorts vaccin i världen heller, men här i sverige och i nynäshamn och även resten av stockholm har det bestämts att just nu vaccinera barn mellan 6månader-3år så här tror jag dom flesta ska vaccineras, fast det är ju upp till var och en. Förra veckan så vet jag att grundskolorna tog sprutan i skolan för då fick min brorsa den. Men för oss "normala" utanför riskgrupper och sånt så har iaf inte min kommun öppnat för vaccination, så jag får vänta lite till om jag inte vill köa i tusen år.

2009-11-28 @ 08:20:46
URL: http://granis.blogg.se/
Postat av: Sofia Vienna

hej!

ser att du inte uppdaterat på länge, men jag är också sugen på att åka som aupair till tyskland, och jag skulle gärna vilja ställa lite frågor till dig!



hur får jag tag i dig?

Mvh, Sofia

2009-12-30 @ 11:17:10
URL: http://sofiavienna.se
Postat av: Marie

Hej!

Det här kan verkligen komma lite för sent, med tanke på när du senaste uppdaterade. Precis som Sofia ovan funderar jag på att åka som au-pair till Berlin och håller därför på att ta reda på all information jag bara kan. Åkte du med en förmedling och isåfall vilken?



Yay!



/Marie

2010-02-01 @ 18:31:53
URL: http://mariesfinurligheter.blogg.se/

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback