Köttbullerecept

Snart beger jag mig iväg mot Auguststrasse där jag ska träffa Hannoverklanen! Ännu en gång en eftermiddag på lekplatsen! Få se hur mycket svenska han kan nu, sist på skype förstod han inte mycket... *snyft*

Skolan är färdig för den här veckan och jag måste ringa farmor för att få köttbullsrecept, som jag ska ha med till klassen på måndag.
Handlade på Rewe och till och med där fanns det svenskar, det hände aldrig i Hannover! Mötte man en svensk där blev man helt stum och världen började snurra och det blev allmän kortslutning, typ.
Därför tycker jag det är jätteroligt att alltid gå och handla med en kasse från Ica, hahaha!

Btw, ringde försäkringskassan alldeles nyss och sa att de betalade de där 900 kronorna. Efter tjafs hit och dit så tar de till sist det jag sa från början.. Sen blev det tjat om att jag bara får 800 eftersom jag skulle betala 100 kronor hemma. Sure, 800 är jag jätteglad över, varför skulle jag inte ta det? Sen blev det 900 igen när hon upptäckte att jag inte är tjugo år än (läs: om en vecka).
Krångelkassa, 800 eller 900, jag tackar och tar emot det med glädje, och förståss ännu mer om det är den högre summan.
Så var den saken ur världen (förhoppningsvis!)

Nu ska jag ringa upp lilla farmor!

Kommentarer
Postat av: Nathalie ♥

fin blogg du har! :)

2009-12-21 @ 23:42:27
URL: http://davidssonnathalie.blogg.se/

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback