Museuminsel

Om jag var trött igår, är det ingenting mot hur trött jag är idag!! Jisses!! Finns inte en enda muskel som inte känns!! Efter skolan gick jag och Tanja till Mauerpark och Mauermuseum, alltså en park med Berlinmur kvar, hehe. Sen var vi vid det museumet jag, M och norrlänningarna var vid i juni.

På kvällen skulle jag, Tanja och Tal (som jag numera vet uttalas Tall) åka till museumön i centrum eftersom det alltid är fritt inträde på torsdagar.
Det första vi gjorde var att hoppa på fel spårvagn!! Och det är inte helt omöjligt för även om det är två olika linjer har dom samma slutstationer! Så man måste verkligen kolla vilken linje man tar, vilket vi inte gjorde.
Vi fick gå en bit till men vi hamnade där.

Att gå till turistattraktioner är som en fribiljett till Sverige. Det kryllar av svenskar där, och idag sa jag faktiskt två meningar på svenska!
Den ena var "Vill du läsa?" och den andra var "Ursäkta, vet ni om det är fritt inträde här".
Tråkiga svennar som bara kan säga ja eller nej till svar. Säg nånting mer!!! Jag vill ju prata!! Jag skulle kunna babbla på i timmar, medan dom svarar ja eller nej och därmed död allt vad konversation heter.

Bilder kan ni glömma idag, nu är det sängen nästa. Hoppas att jag inte är lika död imorgon som jag känner mig nu.

Godnatt!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback