Nochmal Stammtisch

Sorry för kasst uppdaterande, men vi åker iväg på så mycket aktiviteter att jag aldrig hinner, eller så är jag alldeles för trött.

Igår var jag, Tanja och Fredrik (från Stockholm) till Judiska kyrkogården och judiska muséet. Ja Malin, det kommer bilder men har inte lagt in dom än. Och tyvärr dog batteriet på judiska muséet, blääää.
Vi behövde bara betala 2,50 euro inträde där och det var det absolut värt, hade betalat mer för det också! För det var verkligen enormt!!! Vi var där i flera timmar och till sist fick vi bara springa igenom resten för att hinna tillbaks till skolan där Tanja äter kvällsmat.
Muséet var verkligen uttänkt av en arkitekt, och det som gjorde mest intryck var "Memorial Void" eller nånting sånt. Det var massor av tomma rum, fanns ingenting, tills man kom in till en lång gång där de hade gjort en massa ansikten i metall. Det var hela gången full och där skulle man kliva över dom.
Det var små ansikten, stora, och de såg olika ut. När vi går på ansiktena symboliserar det hur man har förtryckt judarna i flera årtusen och jag tyckte det var jätteobehagligt att gå på dom. Lyckades i alla fall få en bild på mina fötter på dom där ansikten, men det var det sista jag fick.

På kvällen blev det stammtisch igen. Vi var där i några timmar och dom verkligen flög förbi. Jag och Tanja drack vin och en drink och det var liiiite snurrigt att komma hem faktiskt ;)


Idag var jag sjukt trött hela lektionerna, och läraren frågade "Var du på stammtisch igår Emelie" hahahahahaha!! Efteråt åkte jag och Tanja till Botanischer Garten och gick där lite lugnt ett stund och snart åker vi till Alexanderplatz och ska gå på bio med Tal, Minttou från Finland och Susanne från Kina. Är säkert nån mer som följer med.
Nu ska jag läsa lite mer i tidningen innan jag drar iväg. Lovar bilder snart!! Har varit lite lat av mig!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback