Reinickendorf och Zoologischer Garten

Jag lär ha blivit fångad av nån sorts trötthetsfas... Igår när jag kom hem från Tegel var jag jättetrött och idag, när jag skulle till Zoologischer Garten med Tal och Tanja blev jag så fruktansvärt trött att de fick gå själva den sista tiden...
Men visst beror det nog en stor del på lederna också... Dessa jävla leder!!!

Tur att vi börjar en timme senare imorgon så kan jag i alla fall sova en timme längre. Måndagar börjar vi alltid en timme senare eftersom det kommer nya elever, och nu har jag varit här i en vecka redan!! Och imorgon är inte vi dom allra nyaste eleverna!! (Kan nästan jämföras med när man började åttan och visste att nu fanns det sjuor på skolan som var mindre ;)

Det var jättehärligt att träffa M, G och O igen! Vi hade en jättehärlig dag upp i Reinickendorf, som mer kändes som en liten by i Alperna än Berlin!! Blev uppdaterad på om vad som hade hänt i Hannover sen sist och fick tågbiljetter tills på fredag. På lördag fyller jag 20 år!! Har faktiskt ärligt talat inte ängat en tanke på det!

Idag var vi som sagt i Zoologischer Garten och efteråt skulle Tal och Tanja fortsätta till Mauerpark på Flohmarkt (loppis som inträffar en gång i veckan). Som sagt, jag stannar mycket längre än Tanja så jag gick hem och somnade direkt.
Hoppas på att det bara är omställningen av allting och det att verkligen hela tiden prata tyska. Snart blir det nog bättre.
I Hannover pratade jag ju svenska med O hela tiden så då blev det inte lika intensivt (svenska som han två månader senare har glömt).

Nu ska jag nog titta på lite svensk tv.


Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback