Från Alexanderplatz till Hauptbahnhof

Idag var dag två i skolan. Vi läste lite om historia, fotboll och dokusåpor. Ganska varierat alltså, men uppgifterna var att läsa, diskutera och redovisa.
Eftersom vi började nio, var dan slut klockan halv ett. Har missuppfattat schemat helt, måndag slutar jag halv två, och resten av veckan (tisdag till fredag) halv ett.



Camille skulle iväg och fixa sitt boende, så jag och Tanja bestämde oss för att åka in till centrum en gång till.

Först blev det Alexanderplatz igen, vi ville åka upp i tornet men det kostade 10 euro utan nån rabatt för studenter. Vi gick till Marienkirche, Rathaus, förbi Berliner Dom igen och gick längs Unter den Linden ända till Brandenburger Tor. Då fortsatte vi mot riksdagshuset och sen till Hauptbahnhof.
Då var vi trötta kan jag upplysa om!!! Vi irrade omkring på Hauptbahnhof och letade efter böcker till Tanja och jag skulle gå till Resecentret för att höra hur mycket ett månadskort vid BVG kostar.

Pendeltågen går inte längre!!! I juli hände tydligen en olycka och de upptäckte att hälften av alla pendeltågen "råkade" det vara fel på. Så nu är det vanliga regionaltåg som går mellan Hauptbahnhof och Alexanderplatz. Vilket INTE är trevligt kan jag upplysa om!
Höll på att bli galen därinne, tänker inte åka S-Bahn igen förrän dom vanliga är tillbaka!!



Rådhuset vid Alexanderplatz

 


Universitetet, dom hade en jättestor bokförsälning


Tanja framför riksdagshuset


Kommentarer
Postat av: hanna

yay ! vad fin bloggen vart, supersnygg <:

Och ja, jag brukar vara som kreativast på morgonen faktiskt. Tror jag, eller ja. Just dom där minutrarna innan bussen så vill jag göra nåt och inte bara titta i våran tråkiga smålandstidning. Så då blir det oftast nåt såntdär som ett berlockarmband ibland :)

2009-09-15 @ 20:17:23
URL: http://min-trampolin.blogspot.com

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback