DDR-museum och Ikeaförvirring

Jösses va ambitiös jag blev ikväll! Den läxan vi fick idag var riktigt svår och Sascha satt och hade riktigt huvudbry han också när han försökte hjälpa mig (som slutade med att jag fick börja om ända från början).
Nu är jag så trött att jag inte ens orkar sätta på musik på datorn... Då är jag trött

Och vet ni vad, jag har inte pratat svenska med någon på tre dagar!

På DDR-museét infann sig däremot en hel svensk skolklass, men jag hade ingen vidare lust att prata med dom, om man säger så


Vår guide Ines (med ryggen vänd, i mörkblå tröja) från skolan var jättebra. Guide och guide, hon är lärare egentligen men uppväxt i DDR (Östtyskland) så hon kunde berätta jättemycket om saker.




En Trabi, tydligen gav man mycket för en sån i DDR


Dom hade inrett hur en typisk DDR-lägenhet såg ut. Det här är vardagsrummet. Man fick kika i allting, alla lådor, alla saker.


Tanja och Tal


Jag och Tal (vet inte hur man uttalar hennes namn... Taaaaal, eller Tall???) hon är från Israel för övrigt


Camille och Tal


Efteråt åkte alla åt varsitt håll och jag fick nån himla impuls att åka till Ikea!!! Fråga mig _inte_ varför!! Slutade med att jag irrade omkring i Alt-Tempelhof och sen sket i det och åkte tillbaka, så där gick fyra euro åt, eller så kan man se det från den sidan att jag sparade massor, hahahaha!

Imorgon är det fritt inträde på "Museuminsel" = museumön. Så då ska vi dit, jag, Tanja, Tal och kanske Nana (från Japan). Vi får  se, vi får se.

Nu ska jag sova!!

Kommentarer

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback