"Wie, Was,What?"

Måste bara berätta om vår karokeutflykt igår!! Fem poäng till den!!

Vi var nio personer, av åtta nationaliteter. En svensk (läs: jag), en israel, en brasilianare, en mexican, en londonbo, en sloven, två schweizare och en kines. Bättre blandning kan det väl inte bli? (En hit var tex. när vi skulle gå på bio häromdan och alla stod i en hög framför biljettluckan och ingen hörde var surtanten sa, på åtta olika brytningar hörde man "Wie, was, wo" från olika delar av högen).

I alla fall, Tanja hade hittat en karokebar på Warschauer Strasse dit vi skulle. Jag som alltid är den som vet hur/vart/när man ska åka tunnelbana/spårvagn/buss/pendeltåg, hade som vanligt tagit reda på det.
Och den stora högen gav sig iväg mot spårvagnen.
Väl på spårvagnen skulle vi sitta där i 20 minuter tills näst sista stationen och sen gå av. Det fick många att bli nervösa "Nämen vi har väl åkt för långt" osv.
När vi kommer till en station med tunnelbaneförbindelse blandar sig en j**la tant in i saken och förvirrar mig totalt (hon menade väl men jag var skitsur sen). Vi gick nämligen av två stationer för tidigt.

Vi fick gå, och naturligtvis hittade vi inte stället. Vi irrar runt överallt och frågar om vi kan hitta nåt annat ställe. Till sist _ringer_ vi stället och säger "Vi vet inte vart vi är" hur normalt är det?? haha
När vi är på ruta ett igen ringer vi igen och den här gången säger han "Jag kommer ut och hämtar er" hur normalt är det?? hahahahaha!
Till sist hittar vi karokebaren och vi sjunger på. Tills klockan blir ett och vi upptäcker "Hoppsan, det går visst inga tunnelbanor på onsdag natt".
Vi bestämmer oss för att ta taxin hem och vi är ju så många att vi måste ta olika taxibilar och det är ju en liknande upplevelse från bion.
Vem ska vart, hur, när. Jag vet inte hur många gånger det byttes bilar.

Till sist kommer vi i alla fall fram till hur vi ska åka och vad möter vi inte då!! Jo, spårvagnen!!!! Spårvagnarna går visst hela nätterna även på veckorna!! Gissa om det kändes surt, hahaha!
Men vi var ju så många att vi delade på de där 16 eurona som det blev (vilket jag absolut inte tycker är dyrt om man jämför med Stockholm...!!)

Nej nu ska jag sova, ville bara berätta det!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, vad roligt det lät :P roligt oxå med så många nationaliteter i en grupp =)

2009-09-26 @ 16:17:29

Skriv en rad här så blir jag glad! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback